reklama

(Ne)existuje Boh?

Sorry, ľudia, dlho som uvažovala, či napísať, či nenapísať, či sa vyjadriť, alebo radšej mlčať, ale už neriešim, že ma tu všetci zrušia, pod čiernu zem zvozia, poslúžte si, ja len svoj názor vyjadrím...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (156)
Obrázok blogu

Veľmi veľa neveriacich sa oháňa argumentom „daj mi dôkaz o existenciiBoha“... Myslia si, že sú v pozícii, keď majú výhru istú, keď človekaveriaceho dostanú do úzkych, zoberú mu akýkoľvek argument a zvíťazia v nezmyselnej„bitke“ o pravdu...

Rozmýšľala som, čo sa dá povedať na taký argument,rozmýšľala som, ako presvedčiť o opaku a zistila som, že to nemázmysel, že nemá zmysel snažiť sa presvedčiť niekoho o niečom, čo sa tensnaží silou-mocou poprieť, zavrhnúť... Asi len pre mňa je každý nový deňdôkazom existencie Boha, každý rozkvitnutý kvet, zelená tráva, spev vtákovdosvedčením, že Boh musí byť, každý úsmev človeka potvrdením toho čomu/komuverím, toho, bez existencie koho by nemohlo nič byť... Že to všetko vzniklosamo od seba? Náhoda? Fyzika? Hmm...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Spomenula som si na jednu super myšlienku, nepamätám sa,kde som ju počula, ale niekde určite... Chcete dôkaz o existencii Boha?Dajte mi dôkaz, že neexistuje, jeden istý, 100%-ný dôkaz, že Boha niet... Hmm,myslím že takáto odpoveď je vhodná na takú otázku, lebo však aj v matike sapodobne postupuje pri dokazovaní pravdivosti výrokov. Nedá sa povedať, že aknevieme dokázať pravdivosť nejakého výroku, tak automaticky neplatí... Ak všakdokážeme, že jeho negácia platí, tak musí neplatiť pôvodný výrok...

Tak teda nech sa radšej nikto neoháňa takými zaručenedobrými chytákmi a otázkami bez odpovedí, keď je možné ich tak jednoduchoa rovnako nedokázateľne vyvrátiť a obrátiť naspäť... Alebo snáď užniekto dokázal, že Boh neexistuje?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A v konečnom dôsledku, ako ja si myslím a hovorím,tak viera v Boha, ako už to má aj v názve je vecou „viery“ a vieraje darom, darom, ktorý niekto má a iný nie, tak teda nemožno kohokoľvekodsudzovať, či posudzovať podľa toho, čomu/komu verí, či neverí... Tým, ktoríveria dôkazy netreba a tým, ktorí neveria, by ani akýkoľvek dôkaznepomohol...

P.S. veľa šťastia pri dokazovaní neexistencie Boha;) ja sa nebudemsnažiť dokázať Jeho existenciu, lebo som o nej presvedčená a nepotrebujemna to dôkazy (a fakt je asi, že aj tí, ktorí neveria a sú presvedčení o neexistenciiBoha dôkazy nepotrebujú... no nič, zbraň je to dvojsečná, ale tak sa tolerujmea chcela som tu zahrnúť aj túto alternatívu, lebo určite by sa ako prvávyskytla v kritike... teda možno sa stále aj...) 

Alena Hegenbartová

Alena Hegenbartová

Bloger 
  • Počet článkov:  71
  •  | 
  • Páči sa:  0x

flegmatická melancholička so sklonom k pesimizmu... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu