reklama

Otvor ústa!

Hovoriť striebro, mlčať zlato?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

kto ma trocha pozná vie, že ja toho teda veľa nenahovorím. teda, kým niečo poviem, tak to väčšinou milión krát premyslím a potom väčšinou už to nie je ani aktuálne, čo som chcela povedať... ak teda človek, s ktorým rozprávam, alebo ľudia nie sú trpezliví a nechcú výslovne počuť môj názor, tak ja sa nevnucujem ani si nepýtam priestor na prejavenie sa. však čo, radšej nepovedať nič ako povedať hlúposť...

možno je to z jednej strany dobré. sú ľudia, ktorí by možno niekedy mali najprv porozmýšľať a potom hovoriť alebo konať. no ja k nim teda nepatrím. ja som extrém celkom opačný a minule mi jeden človek dal celkom nečakane podnet sa nad tým zamyslieť... a v ďalší deň som si sama uvedomila, že asi by sa zišlo aspoň niečo zmeniť alebo ja neviem... (niekedy sa oplatí prezentovať svoje nápady a myšlienky, aj napriek tomu, že si človek myslí, že to je hlúposť, že niečo tak jednoduché predsa každý vie, že niečo také predsa nemôže byť ocenené a očakávané... nezáleží mi na tých 5 bodoch ku skúške, čo som mohla získať, ale ide tu o princíp, o princíp, že ja sa nikdy neozvem, zo strachu, že poviem niečo zlé? z obavy pred reakciou okolia? z pohodlnosti byť ticho a nechcieť na seba upútavať pozornosť?)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

vyhovárala som sa, že som už raz taká, že som sa taká narodila, alebo snáď stala takou v priebehu môjho života... zlá výhovorka, lebo fakt je jeden, že sa asi nič nedeje bez nášho pričinenia, nič v našom živote sa nedeje bez nás. že genetika? danosti? povaha? osud? predpoklady! všetko sú možno len sklony byť nejakým, byť niekým, ale stále to predsa môžeme ovplyvniť, stále môžme zmeniť, kto sme, kým sa staneme a akí budeme! prekážkou k tomu sme si jedine my sami, jedine naša pohodlnosť a lenivosť stať sa niekým lepším, niekým užitočnejším, niekým, kto by sa nevyhováral na to, že je taký aký je, ale kto by bojoval sám so sebou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

musím so sebou bojovať. bojovať s tým, aby som niekedy dokázala povedať, čo si myslím. lebo fakt je, že blbá nie som, aj keď by to možno bolo tak jednoduchšie. niekedy mám vskutku celkom fajn nápady(teraz bez akejkoľvek pýchy, alebo snahy sa povyšovať...), už len ísť s nimi von na svetlo sveta, premôcť sa a hovoriť. možno niekedy pomôžem aj niekomu vo svojom okolí...

Alena Hegenbartová

Alena Hegenbartová

Bloger 
  • Počet článkov:  71
  •  | 
  • Páči sa:  0x

flegmatická melancholička so sklonom k pesimizmu... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu